بازاریابی و مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ چیست و چه کاربردی دارد؟

ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ یک روش تبلیغاتی است که با استفاده از ارسال ایمیل‌ به مخاطبان خود، هدفمندانه و موثر، ارتباط برقرار می‌کند. در این روش، شرکت‌ها و کسب و کارها ایمیل‌های تبلیغاتی به مشتریان و مخاطبان ارسال می‌کنند تا آن‌ها را با خدمات، محصولات یا پروژه‌های جدید آشنا کنند. هدف اصلی این روش، جذب نظر و توجه مخاطبان به سمت خود بوده و باعث افزایش فروش، ترویج برند و بالابردن شناسایی شرکت گردید. این مقاله توسط تیم یارین وب برای افزایش فروش با ایمیل مارکتینگ برای شما تهیه شده است.

تاریچه ایمیل مارکتینگ

گری توئرک اولین کسی است که 41 سال پیش توانست ایمیلی را به صورت انبوه برای 400 نفر از مشترکین سازمان تجهیزات دیجیتال (DEC) ارسال کند و فروش 13 میلیون دلاری را رقم بزند. بعد از این ماجرا او پدر اسپم دنیا نامیده شد. اما خود او معتقد بود چون ایمیلش را به صورت هدفمند برای مخاطبان هدف ارسال کرده است باید لقب پدر ایمیل مارکتینگ دنیا را به او بدهند.

در طی سال‌های 1990 تا 2000 با فراگیر شدن استفاده از اینترنت، سبک زندگی و کاری مردم شامل تغییرات متعددی شد. در همین راستا Hotmail به عنوان اولین سرویس ایمیل تحت وب فعالیت خود را به صورت رایگان شروع کرد تا بازاریابان بتوانند از ظرفیت‌های آن در راستای دیجیتال مارکتینگ استفاده کنند و هزینه‌های بازاریابی حضوری یا تلفنی را به صفر نزدیک کنند.

چگونه ایمیل مارکتینگ انجام می گیرد ؟

در ابتدا فهرست ایمیل های مرتبط انتخاب می شود و بعد از آن باید ایمیل را طراحی نمود.حال باید  ایمیل و متحوای آن را شخصی سازی کرد. ایمیل ها ارسال و پی گیری شود

تاریخچه ایمیل مارکتینگ

تفاوت Email Marketing و Email Advertising

شاید فکر کنید این دو مورد تفاوت چندانی ندارند اما باید بدانید ایمیل مارکتینگ ، بسیار گسترده‌تر و وسیع تر از تبلیغات ایمیلی است. در تبلیغات ایمیلی، شما یک پیام تبلیغاتی مشخص دارید و می‌خواهید آن را از طریق ایمیل، برای افراد زیادی ارسال کنید. در چنین شرایطی، حتی ممکن است اصول اخلاقی را زیر پا بگذارید و با خرید یک بانک ایمیل، این کار را انجام دهید.

اما منظور از ایمیل مارکتینگ ارتباط بلندمدت و دوسویه با مشتریان حقیقیست. این ارتباط، با مجوز مشتری شروع و با رضایت او ادامه پیدا می‌کند. ضمن این‌که پیام‌هایی هم که رد و بدل می‌شوند، فراتر از پیام‌های تبلیغاتی هستند.

 

آیا ایمیل مارکتینگ نوعی اسپم است ؟

ایمیل مارکتینگ نوعی اسپم نیست. میدانیم ایمیل مارکتینگ به معنای استفاده از ایمیل برای ارسال پیام و تبلیغات به مشتریان و مخاطبان است. با این حال، برای جلوگیری از تبدیل شدن به اسپم، باید قوانین و ضوابط مربوط به حفظ حریم خصوصی و قوانین ضد-اسپم را رعایت کنید و فقط به کسانی که مجوز داده‌اند ایمیل بفرستید.

قوانین ضد اسپم

 

قوانین و ضوابط مربوط به حفظ حریم خصوصی و قوانین ضد-اسپم

قوانین و ضوابط مربوط به حفظ حریم خصوصی و قوانین ضد-اسپم در بسیاری از کشورها وجود دارند. این قوانین وضوابط برای محافظت از اطلاعات شخصی افراد و جلوگیری از استفاده ناخواسته یا سوء استفاده از آنها تعیین شده‌اند. در زیر توضیحات مختصر درمورد هر یک از این قوانین وضوابط را مشاهده خواهید کرد:

  • قانون حفاظت داده‌های شخصی:

این قانون به منظور حفاظت از داده‌های شخصی کاربران در برابر جمع‌آوری، استفاده، ذخیره سازی و انتقال غیرمجاز تعبیه شده است. بسیاری از کشورها، مانند اعضای اتحادیه اروپا با رعایت قانون عموم دادگستری (GDPR)، قانون حفاظت دادگستري (CCPA) در کاليفرنيا، ژاپن، کانادا و… قوانین حفاظت داده‌های شخصی خود را دارند.

  • قوانین حفاظت از حریم خصوصی در اینترنت:

این قوانین وضوابط مربوط به حفاظت از حریم خصوصی کاربران در فضای آنلاین است. آنها ممکن است شامل الزامات مشخص برای سایت‌ها و برنامه‌های کاربردی باشد تا اطلاعات شخصی کاربران را درست نگه دارند و از دسترسی غیرمجاز جلوگیری کنند.

  • قوانین ضد-اسپم:

این قوانین وضوابط به منظور جلوگیری از دریافت پیام‌های نامطلوب و هرزه (اسپم) تعبیه شده است. بسیاری از کشورها، مانند قانون CAN-SPAM در ایالات متحده، قانون ضد-اسپم در کشورهای عضو اتحادیه اروپا و غیره، قوانین خود را برای محدود کردن فرستادن پیام‌های اسپم تعیین کرده‌اند.

فواید ایمیل مارکتینگ

 فواید ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ فواید زیادی دارد. چند نمونه از این فواید عبارتند از:

  • هزینه کم:

درمقایسه با روش های تبلیغات دست به دست ، واضح است که استفاده از این روش بسيار کم هزينه تر است.( در واقع ایمیل ابزاری رایگان است)

  • نفوذ و دسترسی خوب:

با استفاده از لیست هایی که جمع آوري کرده ايد، مي توانيد برای مشتريان خود پيام هاي شخصي و مستقيم بفرستید و به راحتی با آنها در تماس باشید.

قوانین حافظت از حریم خصوصی در اینترنت
  • اندازه گیری دقیق:

با استفاده از نرم افزارهای تجارت الکترونیک و سرویس های آمارگیری، می توانید نتایج دقیق را در مورد بازدهی کمپین های خود ببینید. شما می توانید بفهمید چه تعداد از مخاطبان شما پیام را خوانده اند، لینک های شما را کلیک کرده اند و چه عملکرد دارند.

  • شخصی سازي:

با استفاده از نام و سایر جزئیات فردي در پرونده های مشتركین و مخاظبین خود، شما می توانید پیام های شخصی و منحصر به فردی بسازید و برای مشترکینتان ارسال کنید.

  • دریافت بازخورد و نظرسنجی:

با استفاده از لینک ها ، نظرسنجی ها و فرم های بازخورد ، فیدبک های لازم را از مشترکین دریافت کنید

قانون حفاظت داده های شخصی

جمع بندی

ایمیل مارکتینگ، ابزاری قوی و موثر در دنیای دیجیتال مارکتینگ است که به شرکت‌ها و سازمان‌ها اجازه می‌دهد تا از طریق ارسال ایمیل‌ها، با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند و محتواهای مفید، تبلیغات، و پیشنهادات خود را به اشتراک بگذارند. با استفاده از این روش، ارتباط با مشتریان تقویت می‌شود، فروش افزایش می‌یابد و ارتباط موثرتری با مخاطبان برقرار می‌شود. همچنین، ایمیل مارکتینگ امکان اندازه‌گیری دقیق عملکرد کمپین‌ها را فراهم می‌کند و برنامه‌ریزی‌های بهینه‌تری را برای بهبود کمپین‌ها و استراتژی‌ها ارائه می‌دهد و با قوانین حفاظت از حریم خصوصی تضادی ندارد. برای اطلاعات بیشتر  پاسخ به سوالات از طریق تماس با ما اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *