بازاریابی و مارکتینگ

مزایای بازاریابی محتوا برای شرکت ها و برند‌‌ها

مزایای بازاریابی محتوا

سلام به شما همراهان همیشگی یارین وب، امروز قصد داریم درباره مزایای بازاریابی محتوا در شرکت و برند ها با شما صحبت کنیم.

بازاریابی محتوا چیست؟

بازار یابی محتوا شاخه ای از مارکتینگ است. در کانتنت مارکتینگ عنصری که نقش اصلی را در بازار یابی به ویژه در بازار یابی دربستر وب یا همان بازار یابی دیجیتال بازی می کند محتوا است.

در واقع با خلق محتوای ارزشمند و بارگذاری آن بر روی سایت و یا شبکه های اجتماعی می توانید با یک تیر چند هدف را نشانه بگیرید.

جذب کاربران از طریق موتورهای جستجو، معرفی برند در خلال محتوای منتشر شده، آشنایی کاربران با محصولات تولیدی و یا خدمات و در نتیجه افزایش فروش، همه و همه از طریق تولید یک محتوای مفید، خلاقانه و مورد رضایت کاربران و البته گوگل، رقم می‌خورند.

با بازار یابی محتوا یک برند می تواند، ارتباط و دید آنلاین بیشتری کسب کند و برای مشتریان خود شناخته شود.امروزه تنها حضور در اینترنت کافی نیست.اکنون مهم این است که چگونه دیده شویم و با مخاطب ارتباط برقرار کنیم.

بازار یابی محتوا پایه ومکمل سایر استراتژی های بازار یابی دیجیتال است. اگر تصمیم به کار با رسانه‌های اجتماعی دارید، به محتوای مرتبط و بازاریابی محتوایی نیاز دارید.

مهم ترین مزایای بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا با استفاده از انواع محتواهای موجود همچون: اینفوگرافیک، پادکست، تصاویر، ویدئو، کتاب الکترونیکی و… قادر است تأثیرات آشکار و پنهانی را برکاربر بگذارد.

علاوه بر این ها این بازاریابی قادر است موجب توسعه کسب و کار، افزایش درآمد و سوددهی شما نیز بشود. بدون محتوای خوب یک سایت یا یک پیج اینستاگرامی هیچ سودی برای شما نخواهد داشت.بازار یابی محتوا دارای مزایای بسیار زیادی است که چند مورد از آن را در ادامه بررسی میکنیم.

بازاریابی محتوا چیست؟

افزایش بازدید و جذب ترافیک( مزایای بازاریابی محتوا)

محتوای خوب بازدید کنندگان را جذب می کند و ترافیک سایت شما را افزایش می دهد.شما باید به مردم کمک کنید تا بتوانند شما را از میان حجم عظیمی از اطلاعات پیدا کنند.

این کار یک چالش بزرگ است اما محتوا به شما کمک می کند.به همین ترتیب محتوای مرتبط در رسانه های اجتماعی جلب توجه می کند و باعث می شود افراد بیشتری به سایت شما دسترسی پیدا کنند.

ارزش آفرینی برای مخاطبان( مزایای بازاریابی محتوا)

محتوای خوب برای مخاطبین شما ارزش ایجاد می کند.محتوایی که ایجاد می کنید و ارائه می دهید نه تنها برای مخاطبین مفید است بلکه پیام های لازم را به افراد مناسب، درست زمانی که به آن نیاز دارند می دهد.

مزایای محتوای مناسب بسیار فراتر از انتظارات شما خواهد بود و شما را به یک مرجع در مورد آن موضوع تبدیل می کند. به عبارتی محتوای مناسب هم برای شما  هم مخاطبتان ارزش ایجاد می کند.

قابلیت اشتراک گذاری محتوا

از اولین مزایای بازاریابی محتوا (Benefits Of Content Marketing)  این است که کاربران به سادگی از کنار محتواهای آموزنده و مفیدی که ساعت ها برای آن وقت صرف کرده اید، عبور نمی‌کنند.

حتی اگر در یک موضوع ویژه مانند مهندسی مکانیک که مخاطبین محدود و خاص خود را دارد مشغول به انجام بازاریابی محتوا هستید، باز هم می‌توانید امیدوار باشید.

وقتی به مخاطبان خود محتوای مفید و مرتبط ارائه می دهید آن را با دیگران به اشتراک خواهند گذاشت و به این ترتیب آمار بازدید شما بالا می رود.اما این همه چیز نیست؛ مردم با روش های دیگری هم با شما ارتباط خواهند داشت مثل گذاشتن نظرات.

کاهش هزینه های مشتری

ایجاد آگاهی از برند در مخاطبان( مزایای بازاریابی محتوا)

بازار یابی محتوا یک درک مثبت از برند ایجاد می کنند. کانتنت مارکتینگ به مخاطبینی که در لحظه به شما نیاز دارند کمک خواهد کرد.

مردم تمایل دارند به جای خرید از برند های ناشناخته از برند هایی که قبلا آن ها را شناخته و یا حداقل اسم آن را شنیده اند خرید کنند.

بازاریابی محتوا، به اشتراک محتوا در وب سایت ها محدود نمی‌شود. بلکه کانتنت مارکترها برای معرفی برند محصول و توسعه برند، دائما در حال تولید محتوا در شبکه های اجتماعی نیز هستند.

مخاطبین در صورتی که محتوای مطلوب و با کیفیتی از یک برند را در نقاط مختلف مشاهده کنند، به این باور می‌رسند که این برند، محصولاتی مناسب و با کیفیت را به آن ها ارائه می‌کند.

افزایش فروش( مزایای بازاریابی محتوا)

فروش هدف اصلی یک کسب و کار است، حتی اگر یک هدف ثانویه دیگر هم وجود داشته باشد.کانتنت مارکتینگ می تواند در تمام مراحل فرآیند خرید مخاطب شما را تا تصمیم نهایی هدایت کند.

هنگامی که از بازاریابی محتوایی استفاده می کنید، پوشش بیشتری پیدا می کنید؛ به مشتریان بیشتری دسترسی دارید و آنها را به راحتی مورد هدف قرار می دهید.

شما می توانید به مخاطب خود بیاموزید که چرا به خدمات و محصولات شما نیاز دارد و از این طریق راحت تر و در مقیاس بیشتری به فروش دسترسی پیدا می کنید.

تولید سرنخ های بیشتر از مخاطبان(مزایای بازرایابی محتوا)

مهم ترین هدف سایت یا وبلاگ شناسایی سرنخ است. لید، سرنخ و یا مشتری راغب اصطلاحی است برای کاربرانی که اولین بار است با محصولتان آشنا شده و حاضر شده اند اطلاعاتی مانند ایمیل و شماره تلفن را به شما بدهند، استفاده می شود.

حتی اگر سایت شما از قبل بازدید کننده داشته باشد وقتی در بازار یابی محتوا سرمایه گذاری می کنید، می توانید بازدید کنندگان را به سرنخ تبدیل کنید و با ایجاد جذابیت و بیان مزایا آن ها را ترغیب کنید تا از شما خرید کنند. هرچه سرنخ های بیشتری تولید کنید شانس شما برای فروش بیشتر است.

ایجاد آگاهی از برند مخاطبان

کاهش هزینه های جذب مشتری( مزایای بازاریابی محتوا)

هزینه جذب مشتری(CAC) معیاری است که هزینه های سرمایه گذاری شده در حوزه بازار یابی و فروش برای جذب هر مشتری جدید را نشان می دهد.

بازار یابی محتوایی می تواند CAC کمتری داشته باشد زیرا یک محتوا می تواند تعداد بیشتری از افراد را تحت پوشش قرار دهد.

افزایش ارزش مادام العمر مشتری(مزایای بازاریابی محتوا)

ارزش مادام العمر کل ارزشی است که مشتریان برای کسب وکار شما خرج می کنند. این بدان معناست که هرچه بیشتر از شما خرید کنند یا مدت زمان بیشتری به عنوان مشتری برای شما باقی بمانند، ارزش طول عمر آن ها بیشتر خواهد بود.

محتوای با کیفیت و کاربرپسندی که دائما در حال آپدیت و به روز رسانی باشد، یکی دیگر از مزایای بازاریابی محتوا است که باعث شکل گیری حس اعتماد در کاربران می‌شود.

هنگامی که کاربر به سایت و مطالبتان اعتماد کافی پیدا کند، مشتری شما خواهد بود؛ آن هم یک مشتری وفادار که مدام به شما سر می‌زند.

ارزش آفرینی برای مشتری

بهبود سئو سایت(بازاریابی محتوا):

هنگامی که در حال انجام بازاریابی محتوا هستید و مطالب خود را بر روی سایت تان منتشر می‌کنید، بالاجبار باید برخی از اصول مانند توجه به کلمات و عبارات کلیدی، کپی نبودن محتوا، دقت در تگ ها و … را مدنظر قرار دهید.

تمام این روش هایی که حین تولید محتوا، در پیش می‌گیرید باعث افزایش رتبه سایت و بهبود سئو شده و در نتیجه، به خوبی در دید کاربران قرار خواهید گرفت.

سخن پایانی:

با افزایش تکلونوژی و ورود به عصر دیجیتال اگر بخواهیم موفق بمانیم باید از بازار یابی محتوا استفاده کنیم. به کمک ایده ها و استراتژی های بازار یابی محتوایی میتوان بهترین روش ها انتخاب کرد و در تجارت و کسب و کار به نتیجه بسیار مطلوبی دست پیدا کرد.برای برقراری ارتباط  از طریق تماس با یارین وب می توانید با ما در ارتباط باشید.

با آرزوی موفقیت و رونق کسب و کار شما 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *