طراحی سایت

راه اندازی یک سایت موفق برای رقابت در بازار کار

راه اندازی یک سایت موفق

سلام و روز خوش! امیدوارم که امروزتو کلی پر انرژی شروع کرده باشی. امروز حالتون چطوره؟! تونستین استارت کارتون رو بزنید. هنوز نه! خب من و همکارام توی تیم یارین وب برای همین اینجاییم تا هر سوالی داری ازمون بپرسی. پس زودباش شماره تماس رو بردار و هر سوالی داری بپرس. خب بیاین باهم دیگه شروع کنیم.

وقتی تصمیم بر راه اندازی یک سایت موفق گرفتی اولین سوال و چالش از همون ابتدا براتون پیش می آید.

  • به خودتون می گین کلی برندهای دیگه بهتر از من هستن، فک نکنم کسی از من خرید بکنه.
  • اگه موفق نشم چی!
  • حالا از کجا شروع کنم
  • چجوری سایتم رو برای رقابت توی بازار آماده کنم
  • چجوری بقیه رو ترغیب کنم ازم خرید کنن
نیچ مارکتینگ

قبل از هرچیزی می خوام نیچ مارکتینگ رو براتون توضیح بدم. نیچ مارکتینگ وارد شدن به کسب کارهای کوچیک و بدست گرفتن گوشه ای از بازار کاره. حتما در ابتدا فکر رقابت با برندای بزرگ و مشهور آزارتون می ده و به خودتون می گین همه از برندای معروف و مورد اعتماد خرید می کنن نه از من.

اما باید بگم برای هر دو این موضوع راه حل های ساده ای هست. برای اینکه سریعتر در بازار کار به در آمد برسین لازمه از کسب و کارای کوچیک شروع کنید. 

یک محصول تخصصی بفروشین اینجوری زودتر شناخته شده میشین. بزارید ساده تر توضیح بدم بطور مثال به جای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی لباس، تنها در بخش کیف و کفش زنانه فعالیت کنین.

صبر کنید هنوز ادامه داره حالا که فعالیت در زمینه کیف و کفش زنانه را انتخاب کردی بیا و یکم انتخابت رو هوشمندانه تر بکن. به مشاغل مختلف فکر کن به چالش ها، به نظرم انتخاب تخصصی تر می تونه فروش کیف و کفش اداری باشه. می بینید حالا شما رقبای کمتری توی این فعالیت دارین. 

حتی توی این انتخاب هم میتونین به موضوعات جزئی تر فکر کنین مثل کیف های اداری مدل مهندسی. راستی یه خبر خوشحال کننده گوگل از فروش محصولات تخصصی بیشتر از فروشگاه های بزرگ خوشش میاد.

تحلیل رقبا

راه اندازی یک سایت موفق در زمینه فروش و رقابت با دیگر برندها:

برای راه اندازی یک سایت موفق لازمه از تکنیک های کاربردی استفاده کنین. توی ادامه مطلب مواردی رو توضیح دادم که می تونین با استفاده از اون ها به شکل موفقی وب سایتتون را راه اندازی کنید.

رقبای خودت رو بشناس(راه اندازی یک سایت موفق):

نقاط قوت و ضعف رقبا را بشناسین شاید باورتون نشه اما خیلی از کسب و کار های برند هم نقاط ضعف و ریز زیادی دارن. از سبد خرید گرفته تا خدمات پس از فروش همه مراحل را در نظر بگیرین و نظرات مشتریان را دنبال کنین. حالا که دستگیرتون شد چه مواردی ضعف و قوت همکارای دیگه اتونه با بکار گیری اون ها، از رقبای خودتون جلو بزنید.

سئو داخلی

 وب سایت کاربر پسند بسازین(راه اندازی یک سایت موفق):

دیدید وقتی به یکسری از وب سایت ها سر میزنین نحوه دیزاین و رنگ های بکار رفته توی سایت عجیب شما را به خودش جذب می کنه؟

ارتباط بک گراند با لوگو و یا رنگ محتوای نوشته شده با رنگ آیکون ها همگی به کاربر می گن ببینید چقدر تیم ما توی کارشون حرفه ای ان! بله دقیقا همینطوره دیزاین وب سایت نشان دهنده حرفه ای بودن شما توی کارتونه.

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوSEO (راه اندازی یک سایت موفق):

سئو شامل تکنیک هایی که با استفاده از اون سایت شما توسط موتورهای جستجو مثل گوگل، یاهو و بینگ شناسایی می شه. سئو به دو بخش کلی سئو داخلی و خارجی تقسیم می شن که در ادامه مطلب توضیحات بیشتری براتون می دم.

سئو داخلی(راه اندازی یک سایت موفق):

سئو داخلی شامل تکنیک هایی محتوایی سایت می شن. بطور مثال استفاده از کلمات کلیدی، تگ تصاویر، هدینگ ها و مواردی دیگری که کمک می کنه سایت شما توسط موتور های جستجو شناخته بشن. با استفاده از کلمات کلیدی که برای محتوا در نظر می گیرین کاربر با جستجو اون کلمات به سایت شما هدایت میشه. نتیجه مشاهده سایت توسط کاربر در صورتی که محتوای ارزشمند و جذابی داشته باشین به ارائه خدمات و خرید محصول اتون تبدیل می شه.

سئو خارجی(راه اندازی یک سایت موفق)

سئو خارجی بر روی تقویت اعتبار وب‌سایت شما تمرکز داره. در واقع سئو خارجی به فعالیت هایی خارج از سایت برای بهبود ارتقا رتبه در گوگل گفته می شه. یکی از تکنیک های معمول نوشتن مقالاتی برای سایت های معتبر برای محبوبیت و دیده شدن بیشتر وب سایت هست.

سئو خارجی

سرعت لود بالای سایت(راه اندازی یک سایت موفق):

اگر سرعت بارگذاری مطالب وب سایت اتون بالا نباشه کاربر به سراغ سایت های رقبا می ره. در نتیجه ارتقا رتبه در وب سایت رقبا اتفاق میوفته. در ادامه مواردی رو براتون گفتم که در افزایش سرعت لود وب سایت کاربردی اند.

  • استفاده از یک هاست پر قدرت که سرعت بالایی در بارگذاری مطالب داره
  • استفاده از تصاویری با حجم پایین و البته با کیفیت
  • پاک کردن افزونه هایی که کاربردی ندارند
  • فعال کردن کش سایت

کش یا حافظه پنهان سایت یک حافظه موقت برای ذخیره سازی اطلاعاته. زمانی که اولین بار کاربر به سایت وارد می شه اطلاعاتی مثل تصاویر، فایل css ، جاوا اسکریپت و.. درحافظه کش ذخیره می شن. در مراجعات بعدی اطلاعات از حافظه پنهان سایت بارگذاری می شن نه از سرور به این شکل سرعت بارگذاری سایت افزایش پیدا می کنه.

کش یا حافظه پنهان

صحبت پایانی:

به عنوان حرف آخر با شما عزیزان باید بگم که تولید محتوای ارزشمند و سئو مطالب از مواردی ان که توی افزایش رتبه سایت خیلی کمکتون می کنه. استفاده از تکنیک های متفاوت تولید محتوا مثل متنی، ویدئویی و یا حتی صوتی کاربر رو مشتاق به خواندن ادامه مطالب سایت اتون می کنه.

پس یادتون نره از یک تکنیک محتوایی استفاده نکنین و سعی کنین همیشه خلاقانه و متفاوت عمل کنین. اگر احتیاجی به راهنمایی بیشتر داشتین از بخش نظرات و یا تماس با ما سوالات خودتون رو بپرسین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *